מעטפת מערכות הבטיחות ברכב שלכם

בכלי רכב חדשים מהשנים האחרונות, מותקנות מערכות בטיחות רבות אשר “עוטפות” את הרכב ומטרתן למנוע תאונה או למזער את נזקיה ברגע האמת. מערכות בטיחות אלה מתחלקות לשניים -
מערכות בטיחות אקטיביות - אשר מטרתן למנוע את התאונה ע”י התערבות באופי הנהיגה ותגובות הרכב כמו למשל מערכת בקרת יציבות ו-ABS.
מערכות בטיחות פסיביות - אשר מטרתן לצמצם ולמזער נזקים ככל שניתן במקרה של תאונה, כמו למשל חגורות בטיחות או כריות אוויר.
לפניכם סקירה קצרה של רוב מערכות הבטיחות ברכבים מודרניים:

חגורות בטיחות -
חגורה שנועדה לרתום את יושבי הרכב למקום מושבם בכדי למנוע היטלטלות, העלולה להיגרם בעת תאונת דרכים או עצירה פתאומית. הוכח כי חגירת חגורות בטיחות, הינה גורם המפחית באופן משמעותי את מספר הנפגעים בתאונות, ואת חומרת הפגיעה בהם. ברכבים חדשים אף קיימת מערכת המתריעה בצפצוף על נוסע שאינו חגור.

מערכת ABS -
מזהה נעילת גלגלים עקב בלימה חזקה והחלקה, משחררת ומחזיקה לסירוגין את לחץ הבלימה, וכך מונעת החלקה ושומרת על יכולת ההיגוי של המכונית בזמן בלימה חירום, דבר המאפשר עקיפת מכשולים.

מערכת בקרת יציבות ESP -
מזהה כשהרכב מאבד מאחיזת כביש ומייצבת אותו באמצעות בלימה של כל אחד מגלגלי הרכב בנפרד. מחקרים הראו כי היא מקטינה את מספר התאונות העצמיות הקטלניות ברכב פרטי ב30%- ובג'יפים ובטנדרים ב60%-.

כריות אוויר - 
תפקידה של כרית האוויר הוא לספוג חלק מהאנרגיה הגבוהה הנוצרת במהלך התאונה ולצמצם את הנזק הנגרם לנוסעים. כרית האוויר מורכבת משקית ניילון קשיחה המחוברת למנגנון ניפוח הכולל מיכל גז דחוס. המנגנון מבוסס על פיצוץ מבוקר אשר גורם לגז למלא את הכרית בתוך חלקיק שנייה. מחקרים העלו כי כריות אוויר מפחיתות את שיעור הנפגעים בתאונה בכ-55%.

מערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים TPMS -
מתריעה בפני הנהג ע”י נורה או מחוון בלוח השעונים, על לחץ אוויר נמוך או גבוה מהנדרש על פי הוראות יצרן הרכב, היכול לגרום לפיצוץ הצמיג, להארכת מרחק הבלימה ועוד. התרומה הישירה לתאונות עם צמיגים שבהם לחץ האוויר לא היה תקין עומדת על 23%! כמו כן למערכת זו יתרונות נוספים כמו שמירה על אורך חיי הצמיג, חיסכון בדלק ושמירה על איכות הסביבה.

מערכות עזר לנהג בנסיעה לאחור (מצלמה או חיישני רוורס) -
מתריעות על פגיעה אפשרית בבני אדם או חפצים בעת נסיעה לאחור.

מערכת שמירת מרחק וסטייה מנתיב -
מערכת המזהה נהיגה לא זהירה באמצעות מכ"ם או ניתוח תמונה דיגיטלי ומתריעה בפני הנהג על סכנה אפשרית. מערכות מתקדמות יותר אף בולמות את הרכב בעצמן או מחזירות אותו חזרה לנתיב הנסיעה.
<<  חזור
 
אימייל שדה חובה
אימייל לא תקין
שם שדה חובה
טלפון שדה חובה
אנחנו מודים לך על שליחת המשוב
יש למלא את הטופס במלואו